A BSZKRT pengőbárcáinak számozása
A BSZKRT, FAKF, FAÜ letéti bárcák használatáról

Az autóbusz és villamos járműveken dolgozó jegykezelők napi jegykészlet értékét a vállalat határozta meg. Az értékhatárnál figyelembe vették a napi eladható jegymennyiséget és a biztonsági tartalékot.
A szolgálat végeztével az eladott jegyek árát a leszámoló pénztárban le kellett adni, ahol újabb 100db-os jegytömbökkel egészítették ki a készletet az előírt értéknek megfelelően. Legtöbb esetben megkezdett jegytömbök is maradtak a készletben. Ha több megkezdett jegytömből hiányzó jegyek ára összességében nem volt elég egy új, bontatlan tömb átvételére, akkor a pénztáros a töredés összegnek mefelelő bárca értékkel egészítette ki a szerelvényt. Ez az értékkiegészítés volt a bárcák tulajdonképpeni szerepe.
Napi elszámolás és napközi ellenőrzés alkalmával a jegy, készpénz, és a bárcák együttes értékének az előírt összeggel meg kellett egyeznie. Ez a kötött összeg megkönnyítette az ellenőrzési munkát.

mt0030.jpgA fém pengőbárcákat négy - 1, 5, 10 és 20 pengő - névértékben bocsátották ki. Az első háromnak a hátoldalon lévő pályaudvar-számozás miatt 13 változata van.

1
Angyalföld
2
Baross
3
Ferencváros
4
Hungária
5
Kelenföld
6
Kispest
7
Óbuda
8
Száva
9
Szépilona
10
Újpest
11
Városliget
12
Zugló
Autóbusz Üzem

Megosztás a Facebook-on
zsetongaleria.png

Forrás: Zombori Lajos - Tóth József, Magyar közlekedési bárcák (Martin Opitz Kiadó, 2007)
Éremtani Lapok, 1991. 8. szám. Tóth Károly: Jegykészlet-kiegészítő bárcák.